Photo

Τρίτη, 6 Νοεμβρίου 2018

Εισαγωγή στα Αντιαιρετικά Εφόδια - Αρχιμ. Ιωάννης Κωστώφ


Ι. ΜΟΝΗ ΟΣΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ


Εισαγωγή στα Αντιαιρετικά Εφόδια

Αρχιμ. Ιωάννης Κωστώφ

Στό εἰσαγωγικό αὐτό σημείωμα θά παραθέσουμε μιά ἀρμαθιά συμπερασματικῶν σκέψεων σχετικά μέ τήν αἵρεσι καί τήν πλάνη, ἡ ἀλήθεια τῶν ὁποίων φαίνεται, ἔτσι πιστεύουμε, καί στίς ἑπόμενες σελίδες. Καί ἀρχίζουμε:

• Μία θετική συνέπεια τῆς συγχύσεως τῶν γλωσσῶν εἶναι πού βάσει τῶν ὀνομάτων ξεχωρίζουμε αἱρετικούς καί ἀλλοθρήσκους: ὅλοι αὐτοί ὀνομάζονται ἀπό τό ὄνομα τοῦ ἱδρυτῆ τους· Σβιγκλιανοί, Λουθηρανοί, Μωαμεθανοί κτὅ..

• Οἱ αἱρετικοί μέ τίς ψηφίδες τῆς Γραφῆς, φτειάχνουν ἄλλη εἰκόνα.

• «Ὁ αἱρετικός ἐξυψώνει τή δική του νεύρωσι σέ καθολική πάθησι»(Eric Ericson).

• Αἱρετικοί σωζόμενοι: ὅπως στό φαινόμενο τῆς σήραγγος στήν ἀτομική φυσική, ὅταν δέν ἐπαρκῆ ἡ ἐνέργεια τοῦ σωματιδίου πρός ὑπερπήδησι.

• Τόν κέρσορα στό διάβασμα τῆς Ἁγίας Γραφῆς ἀπό τούς αἱρετικούς τόν μετακινεῖ ὁ διάβολος.

• «Ἔχουμε περιπτώσεις διαλόγων μέ καθολικούς κλπ. ἀλλά δοσιλόγων»(Κληρικός).

• Οἱ διαθρησκειακές συζητήσεις στό portemanteau τους, περιλαμβάνουν μόνο μία στολή: τοῦ ὀρθοδόξου. Αὐτός ἀφήνει τό Χριστιανισμό του καί προσέρχεται ὅπως δέν εἶναι (decafeiné Χριστιανισμός). Οἱ ἄλλοι ὅπως εἶναι: ὅ,τι ἔχουν, δίνουν (τίποτε δηλ.).

• Ὁ συγκρητισμός προσπαθεῖ νά περάση τήν ἄποψι ὅτι εἶναι μιά θρησκευτική σούπα ὅπου χρειάζονται ὅλα τά ὑλικά–θρησκεῖες.

• Οἱ διάφορες θρησκεῖες εἶναι σάν κακοτυπωμένες τετραχρωμίες. Μόνο ἡ Ὀρθοδοξία εἶναι τέλεια.
• Ὁ διάβολος παρουσιάζει τίς παληές αἱρέσεις σέ νέα μορφή· σάν παλιά προϊόντα σέ νέα συσκευασία.

• Ὁ διάβολος δουλεύει σέ δύο tableaux: ἀπολυτοποίησι τοῦ σχετικοῦ (αἱρέσεις) ἤ σχετικοποίησι τοῦ ἀπολύτου (συγκρητισμός-ὅλες οἱ θρησκεῖες τό ἴδιο).

• «Διεχώρισε»(Γεν 1)-«διχοτομήσει»(Μθ 24, 51· Λκ 12, 46): χάσμα Χριστιανισμοῦ καί θρησκειῶν, φιλοσοφιῶν κλπ..

• Γιά σωστές θέσεις τίς ὁποῖες παίρνουμε ἀπό βουδιστές, αἱρετικούς κτλ: εἶναι τοῦ Θεοῦ μας. «Εἶναι φυσικό καί σωστό, ὑπό φυσιολογικές συνθῆκες, νά κρατᾶμε ἀπόστασι ἀπό τή φωλιά τῆς ὀχιᾶς. Ἀπό τήν ἄλλη, ὅμως, εἶναι σωστό ὁ ἐπιστήμονας —ὁ εἰδικός στά ἑρπετά— νά πλησιάζη ἀκριβῶς αὐτό τό μέρος, ἔτσι ὥστε νά μάθη, νά πάρη δηλητήριο γιά τήν παραγωγή ἑνός ἀντιδότου πού θά προστατεύση τήν ἀνθρωπότητα»(S, 77).

• «Ἥψατό μού τις»(Λκ 8, 46): Τά σωστά τῶν αἱρετικῶν λαμβανόμενα ὄπισθεν.

• «Οἱ προτεστάντες “πέταξαν τό αὐγό ἀντί νά σπάσουν τό τσόφλι”»(Watts Αlan): ἀντί νά πετάξουν τά αἱρετικά τῶν Παπικῶν καί νά κρατήσουν τό ὀρθόδοξο περιεχόμενο, αὐτοί τό πέταξαν κι αὐτό.

• «Οὐκ, ἐάν ὀρθῶς προσενέγκῃς, ὀρθῶς δέ μή διέλῃς, ἥμαρτες;»(Γεν 4, 7)=«δέν ἁμάρτησες τελώντας μέν σωστά τό τυπικό τῆς θυσίας, χωρίς, ὅμως, νά διαιρέσης σωστά τά πρός θυσίαν;». Ὁ Κάιν τέλεσε σωστά τή θυσία, ἀλλά δέν εἶχε διαμοιράσει σωστά τά προσφερόμενα, δέν πρόσφερε δηλ. τά καλύτερα στό Θεό, κρατώντας τα γιά τόν ἑαυτό του. Τό ἴδιο κάνουν καί οἱ αἱρέσεις καί οἱ θρησκεῖες: Τηροῦν, καί σωστά κάνουν, τά τῶν προσευχῶν, τῆς νηστείας κτὅ., ἀλλά δέν ἔχουν τό σωστό, δηλ. τόν Ἕνα καί Μοναδικό Πραγματικό Θεό τῆς Ὀρθοδοξίας.

• Οἱ αἱρετικοί χρησιμοποιοῦν τή Βίβλο καί τήν καταστρέφουν: Σέ κάθε χωρίο-κρεμάστρα κρεμᾶν ὁλόκληρους σωρούς πραγμάτων-αἱρετικῶν θέσεων κι ἔτσι ξεκαρφώνεται, γι᾽ αὐτούς, τό χωρίο τῆς Βίβλου.

• Ἀπό τίς Ἄλπεις ἄλλο χιόνι πάει στή Μεσόγειο κι ἄλλο στή Βόρειο Θάλασσα. Ἔτσι κι ἀπό τή Βίβλο ἔχουμε ἀποκλίνουσες διδασκαλίες (Francis Schaeffer).

• Τή θύρα τῆς Κιβωτοῦ τήν ἔκλεισε ὁ Θεός ἀπ᾽ ἔξω γιά νά μήν ἐνεργήση ἡ εὐσπλαγχνία τοῦ Νῶε. Κλειστή ὁδός τῆς σωτηρίας γιά τούς ἔξω, ἐκτός κι ἄν ἐνεργήση ἡ φιλανθρωπία τοῦ Θεοῦ.

• Εἶναι σάν κάποιος πού ἔχει βάλει δηλητήριο στήν τούρτα καί σοῦ λέει: «Μά ἔχει καί ἁγνά ὑλικά!».

• «Τά δόγματα σερβίρονται σάν σέ buffet ἑστιατορίου: Ἀποχή, ἐξομολόγησι, Θεία Κοινωνία, βάπτισι, Θεία Λειτουργία, κάντε ὅποιο συνδυασμό σᾶς ἀρέσει καί ἀγνοῆστε τά ὑπόλοιπα... Τί εἴδους πνευματική καθοδήγησι προσφέρει ἡ αἵρεσι;»(Dan Βrown, διασκευή). Στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ὁ Θεός προσφέρει ὁ Ἴδιος τό γεῦμα στό πιάτο τοῦ κάθε πιστοῦ.
• Στήν οἰκοδομή τοῦ Χριστοῦ ἔρχεται «ὁ ἐχθρός ἄνθρωπος»(Μθ 13, 28) καί φτιάχνει διαμερίσματα: Ρurgatorium, μετενσάρκωσι κτλ..

• ΞΥΠΝΑ ἀπ᾽ τή μιά (τῶν Ἰεχωβιτῶν) κι ἀφυπνισμένος (=Βούδας) ἀπ᾽ τήν ἄλλη: «διανοιχθήσονται ὑμῶν οἱ ὀφθαλμοί»(Γεν 3, 5) —τή «διάνοιξι» τοῦ διαβόλου, τήν ἐμπειρία δηλ. τῆς ἁμαρτίας.

• Γιά τίς πλάνες τῶν αἱρετικῶν: Ἄλλες ἀλήθειες σκοπίμως τίς διαστρέφουν γιά νά τραβήξουν στήν κόλασι καί ἄλλες δέν τίς καταλαβαίνουν ὅπως οἱ κακοί μαθητές.

• Ὁτιδήποτε βλαβερό τῆς ὑγείας τό γνωστοποιοῦμε στήν οἰκογένειά μας. Τό ἴδιο καί τή λάθος πίστι.

• Γιατί ὁ Παῦλος καί οἱ ἄλλοι δέν μιλοῦν ἀναλυτικά γιά τή Θεοτόκο, τίς εἰκόνες κτλ.; Ἤθελαν νά στερεώσουν τό δόγμα περί Χριστοῦ. Αὐτό προεῖχε τότε. Τά παραπάνω τά διατήρησε ἡ Παράδοσι.

• Λύκοι ἐν μέσῳ προβάτων.

• Ὅπως ἕνας ἄρρωστος δέν γίνεται καλά ἁπλῶς μιλώντας μέ τό γιατρό, ἔτσι καί οἱ αἱρετικοί μέ τούς Διαλόγους. Χρειάζεται μετάνοια.

• Στίς τόσες πλάνες καί μία δῶρο δίνει πάντα ὁ διάβολος, ὅπως οἱ πιτσαρίες.

• Ἄν ὅλοι οἱ αἱρετικοί εἶναι ἴδιοι μ’ ἐμᾶς, τότε εἶναι κενό σύνολο τό «ἄγγελος φωτός» καί τά ὅμοια· σέ ποιούς δηλαδή μετασχηματίζεται ὁ διάβολος;

• Χρυσόστομος Σμύρνης: Οἱ αἱρετικοί μοιάζουν μέ τούς τεχνίτες πού δέν τούς ἀρέσει τό τεχνούργημά τους κι ὅλο τό ἐπιδιορθώνουν.

• Γνώρισμα ἀλήθειας δέν εἶναι ἡ πλειοψηφία, διότι τότε οἱ μή Χριστιανοί θά εἶναι ἀληθεῖς ὡς πλειοψηφία.

• «Εἰς πᾶσαν τήν ἀλήθειαν»(Ίω 16, 13) καί ὄχι στή μερικότητα τῆς αἱρέσεως.

• Πρός μεγαλύτερη αἵρεσι: Ὀρθόδοξοι (τό 100% τῆς ἀλήθειας), Καθολικοί, Προτεστάντες, Ἰεχωβίτες κλπ..: Αὐτό μᾶς θυμίζει τήν ἑξῆς ἀστεία ἱστορία: Κάποια μέρα ὁ Κωστῆς πῆγε στό φίλο του Ἀντώνη δῶρο μιά κότα. Ὁ Ἀντώνης τή μαγείρεψε καί ἔφαγαν. Μετά ἀπό μιά βδομάδα, ξανά ἐπίσκεψι. Ὁ Ἀντώνης τόν ξανατάισε. Μετά ἀπό μιά βδομάδα πῆγε ἐπίσκεψι ὁ ἀδελφός τοῦ Κωστῆ καί τοῦ θύμισε τήν κότα. Τί νά κάνη ὁ Ἀντώνης; Τόν τραπέζωσε κι αὐτόν. Μετά ἀπό μερικές μέρες τόν ἐπισκέφθηκαν δύο ξάδελφοι τοῦ Κωστῆ καί τοῦ θύμισαν κι αὐτοί τήν κότα! «Κακό μπελᾶ βρῆκα μέ τήν κότα!», σκέφθηκε. Καί τούς βράζει σκέτο νερό. Καί στήν ἀπορία τους: «Εἶν᾽ ἡ σούπα, λέει, τῆς σούπας πού ἐβγῆκε ἀπό τή σούπα τῆς παχειᾶς ἐκείνης κότας τοῦ φιλτάτου μου Κωστῆ!!!». Τό ἴδιο συμβαίνει καί μέ τίς Ὁμολογίες τῆς Χριστιανικῆς πίστεως: ὅσο ἀπομακρύνονται ἀπό τήν Ὀρθοδοξία, τόσο καί λιγότερη ἀλήθεια περιέχουν· Χριστιανισμός decafeiné. Ὅσο γιά τίς θρησκεῖες περιέχουν μόνο ἀνταύγειες τῆς ἀληθείας!

• «Οἱ ἄνθρωποι στήν Εὐρώπη νομίζουν ὅτι γνωρίζουν τό Χριστιανισμό, ἀλλά πολλές φορές πλανῶνται, γιατί αὐτό δέν εἶναι γνῶσι ἀλλά καρικατούρα τοῦ Χριστιανισμοῦ. Ὁ π. Βαρνάβας συνήθιζε νά λέη ὅτι οἱ ἄνθρωποι στή Δύσι εἶχαν τόσο Χριστιανισμό ὥστε ἔμειναν ἀπρόσβλητοι ἀπ᾽ αὐτόν!»(στό Π, Ἰλ-Σ 2000, 18)

• Ὁ Σατανᾶς θέλησε ν᾽ ἀνυψωθῆ. Δέν μπόρεσε («ἐξέπεσεν ἐκ τοῦ οὐρανοῦ»(Ἡσ 14, 12)) καί κατεβάζει τόν Χριστό μέ τίς αἱρέσεις.

• Οἱ Τοῦρκοι δέχονται ὅτι ὁ Σαμαρᾶς π.χ. εἶναι ὁ πρωθυπουργός τῆς Ἑλλάδος. Αὐτό δέν σημαίνει ὅτι ὁ Σαμαρᾶς ἐγκρίνει τίς ἐνέργειές τους. Τό ἴδιο συμβαίνει καί μέ τούς αἱρετικούς ὡς πρός τό Χριστό.

• Ὁ ψαρᾶς βάζει τό δόλωμα ὄχι διότι ἐνδιαφέρεται νά ταΐση τό ψάρι, ἀλλά γιά νά τό φάη. Τό ἴδιο καί οἱ αἱρετικοί μέ δόλωμα λόγια τῆς Ἁγίας Γραφῆς.

• Δέν λέμε «ὑπέρ τῆς τῶν πασῶν (Ἐκκλησιῶν) ἑνώσεως» ἀλλά ὑπέρ τῆς τῶν πάντων ἀνθρώπων ὡς ἀτόμων ἤ ὁμάδων.

• Ὅταν βάλουμε τό κάρρο τῆς ἐμπειρίας (στούς Πεντηκοστιανούς π.χ.) μπροστά ἀπό τή Βιβλική ἀλήθεια, τότε δέν μποροῦμε νά προχωρήσουμε.

• Γιά πεντηκοστιανούς: Γιατί δέν τό κάνουν σύμφωνα μέ τήν Ἁγία Γραφή; Ἕνας νά γλωσσολαλῆ καί ἕνας νά ἑρμηνεύη;

• Τό κριτήριο τοῦ ἄν πᾶμε σωστά δέν εἶναι οἱ ἐμπειρίες, ἀλλά τί λέει ἡ Ἀλήθεια γιά τίς ἐμπειρίες.

• Οἱ Ἀπόστολοι πέρασαν περισσότερα ἀπό τρία χρόνια κοντά στό Χριστό προτοῦ δεχθοῦν τό Ἅγιο Πνεῦμα καί οἱ Πεντηκοστιανοί τό δέχονται στήν πρώτη σύναξι!

Καλή ἀνάγνωσι!

Από το βιβλίο: Ἀρχιμ. Ἰωάννου Κωστώφ, ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΦΟΔΙΑ, Ὄχι νά ἐκτρέφουμε, ἀλλά νά ἐκτρέπουμε τήν αἵρεσι, Ἐκδόσεις Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός (τηλ. 2108220542, 6978461846), ΑΘΗΝΑ 2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου